Zoeken naar artikelen:

Openklappen

Themasessie bijeenkomst over zorgmarketing

De themasessie is een initiatief van het Zorgmarketing platform (www.zorgmarketingplatform.nl); een platform voor en door marketingmanagers in de zorg.

Doelstellingen platform: door kennisoverdracht en informatie uitwisseling het verder professionaliseren van CRM & zorgmarketing en het versterken van de marketingfunctie van zorginstellingen.

Verslag themasessie op donderdag 26 november 2009

Hieronder ziet u een impressie van de bijeenkomst die op donderdag 26 november heeft plaatsgevonden. Op de presentatie pagina van het zorgmarketing platform kunt u het verslag lezen.

Hieronder ziet u voorbeeld uitnodiging van de bijeenkomst die op donderdag 26 november heeft plaatsgevonden. Wilt u uitgenodigd worden voor deze bijeenkomsten (toegang wordt alleen verleend mits u werkzaam bent bij een zorginstelling of ziekenhuis), stuur dan een mail naar info@zorgmarketingplatform.nl o.v.v. aanmelding nieuwsbrief.

AGENDA

Het programma van de themasessie bijeenkomst bestaat uit enkele aansprekende presentaties met voorbeelden van zorgmarketing in de praktijk.

Verschillende sprekers vertellen meer over de volgende onderwerpen:

  • Hoe is de marketingfunctie ingericht binnen de organisatie?
  • Wat waren/zijn de belangrijkste marketinguitdagingen en vraagstukken?
  • Hoe heeft men dat aangepakt en wat zijn de bereikte resultaten?
  • Wat waren obstakels, leerpunten, tips en trucs?

PROGRAMMA laatste bijeenkomst

De opzet van het programma is als volgt:

16.00 uur ontvangst met koffie, thee en cake

16.30 uur introductie van ZMP en de middag door Sjors van Leeuwen, o.a. de auteur van het boek ‘Zorgmarketing in de praktijk’

16.45 uur presentatie Dennis Oemar Said, Financiering en Marketing van het Albert Schweitzer Ziekenhuis (ASZ)

Vertelt meer over de ervaringen van ASZ met ziekenhuismarketing en gaat dieper in op de instrumenten die ASZ gebruikt bij het opstellen van hun marketingbeleid.
 
17.30 uur presentatie Joost Hamelynck, Manager Communicatie van gehandicaptenzorginstelling Reinaerde

Vertelt meer over de achtergronden en doelstellingen van de marketingcommunicatiestrategie van Reinaerde. Hij gaat dieper in op het proces van vaststellen van strategie, missie en kernwaarden en de vertaling daarvan in nieuwe productmarkt/combinaties, merkenbeleid en huisstijl.

18.15 uur PAUZE met broodjes buffet
 
19.00 uur presentatie Paul van Roermund, Marketingmanager van thuiszorgorganisatie Valent
 
Vertelt meer over het opstellen en implementeren van de nieuwe marketingstrategie van Valent. Doelstellingen zijn ondermeer het vergroten van de naamsbekendheid, versterken van de markt- en concurrentiepositie en integratie van het marketingproces in de jaarlijkse planningscyclus. 

19.45 uur afsluiting met drankje

AGENDA, LOCATIE en INVESTERING laatste bijeenkomst

  • Aanvang van de themasessie bijeenkomst is 16 uur, zodat u voor de files aanwezig kunt zijn.

  • De locatie is Gasterij de Buurvrouw in Leidsche Rijn, een nieuw zakelijk initiatief van diverse zorgorganisaties waaronder Reinaerde. Het is een plek waar mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking zinvolle daginvulling krijgen in de bediening of de keuken. Zij krijgen professionele begeleiding van mensen met horeca ervaring, zodat de kwaliteit is gewaarborgd. kijk voor de route op: www.gasterijdebuurvrouw.nl

  • Investering voor het bijwonen van de bijeenkomst bedraagt € 95,- excl. BTW. Dit is inclusief:
    • Koffie, thee, water en cake
    • Broodjes buffet
    • Afsluitende borrel

AANMELDPROCEDURE

Bij interesse kunt u uzelf opgeven door een mail te sturen naar info@zorgmarketingplatform.nl onder vermelding van:

• Uw naam
• Bedrijfsnaam en factuurgegevens van uw zorginstelling

Na ontvangst krijgt u een factuur die 14 dagen voorafgaand aan de bijeenkomst voldaan moet zijn. De betaling is namelijk uw bewijs van inschrijving en zal bij aanvang van de bijeenkomst gecontroleerd worden.
u werkzaam bent binnen een zorginstelling of ziekenhuis. 

Wilt u op de hoogte worden gehouden van alle activiteiten van het zorgmarketing plaform, schrijf u dan in voor de nieuwsbrief info@managementkennisbank.nl o.v.v. uw organisatie, naam, functie en e-mail adres.

Artikel downloaden

Bijeenkomst verslag zorgmarketingplatform 26 november 2009.pdf
(Bijeenkomst verslag zorgmarketingplatform 26 november 2009.pdf)

Download artikelen

Alle artikelen, zoals checklists, stappenplannen en visies kunt u gratis laten toezenden. U kunt alle artikelen downloaden. Heeft u vragen, kunt u het reactieformulier gebruiken

Naar download pagina