Zoeken naar artikelen:

Openklappen

Inleiding internet marketing: wat zijn de mogelijkheden?

Inhoudsopgave

  1. Internet marketing: hype of niet?
  2. Wel of niet investeren in website optimalisatie, adverteren zoekmachines en e-mail marketing?
  3. Verschil traditionele marketing acties en online marketing
     

Internet marketing: hype of niet?

Een gezonde dosis scepsis naar hypes zoals bij internet marketing kan zeker geen kwaad. Toch ervaart u dagelijks het gemak van uw mailmogelijkheden en snelle informatievoorziening via internet. De populariteit van internet vertaalt zich in het toegenomen gebruik van zoekmachines en portals. Het valt niet mee om in de wirwar van virtuele mogelijkheden de meerwaarde van internet marketing te overzien voor uw dienstverlening.

Doel van deze inleiding is om voor u inzichtelijk te maken welke mogelijkheden internet marketing (website bouw, zoekmachine optimalisatie, adverteren zoekmachine, e mail marketing, online marktonderzoek en de interactieve marketingmix met inhoud marketing) biedt ten opzichte van traditionele marketingmiddelen.

Wel of niet investeren in website optimalisatie, adverteren zoekmachines en e-mail marketing?

U ervaart dagelijks het gemak van uw mailmogelijkheden en snelle informatievoorziening via zoekmachines en portals zoals de startpagina. Ongetwijfeld zult u uzelf wel eens de vraag hebben gesteld of online marketing en communicatie bij kan dragen aan het vergroten van naamsbekendheid en het werven, binden en behoud van klanten?

Maar moet u nu investeren in website bouw en optimalisatie, adverteren bij zoekmachines, e mail marketing, online marktonderzoek of juist in een mix van deze internet marketing oplossingen? En op welke wijze kunt u online marketing het beste organiseren en verankeren in uw organisatie, zodat u niet afhankelijk bent van websites van derden?

Verschil traditionele marketing acties en online marketing

Op dit moment worden de internet marketing, website bouw, website optimalisatie, adverteren bij zoekmachines, e mail marketing, online marktonderzoek en inhoud marketing artikelen geredigeerd.

Om u een idee te geven wat er echter mogelijk is, volgt hieronder een overzicht tabel die u inzicht geeft in wat er allemaal mogelijk is.

De artikelen die deze maand gepubliceerd worden zullen ingaan op de onderstaande voorbeelden en praktijkvoorbeelden en business cases beschrijven, zodat u kunt inschatten of het voor uw bedrijf interessant is. Kom dus binnenkort dus even langs op de internet marketing rubriek.

Heeft u andere vragen over internet marketing, vul dan het reactieformulier in.
 

Doel

Traditionele marketing acties

Interactieve internet marketing oplossingen

Naamsbekendheid, imago en merk branding

  • Brochure versturen
  • Adverteren in media (kranten, bladen, radio/ tv, etc.)
  • PR (public relations) en marketingcommunicatie
  • Adverteren bij zoekmachine of portal door online reclame advertentie
  • Online communicatie met zoekmachine optimalisatie
  • E mail communicatie

Productontwikkeling testen

Doelgroep/doelmarkt/ marktaandeel bepalen

Klanttevredenheid meten

  • Marktonderzoek
  • Klanten panels
  • Telefonische enquête door call center
  • Website monitoring
  • Website onderzoek
  • Online enquête
Acquisitie en nieuwe kwalitatieve prospects werven
  • Reclame / Advertenties
  • Netwerkbijeenkomsten
  • Beurzen en evenementen
  • Direct marketing en direct mail acties
  • Adverteren zoekmachine met een internet advertentie via Google Adwords of een online reclame banner
  • Zoekmachine marketing voor betere positie zoekmachine
  • Redactionele teksten en advertorials (integreren van content en nieuws)
  • Email campagne
Leads genereren, klantsegmentatie en klanten werven
  • Database marketing om profielen op te stellen uit adressenbestand
  • Telemarketing sales leads
  • Mailing
  • Cross selling door klantenkaart, catalogus, etc.)
  • Mond tot mond reclame
  • Website optimalisatie om hoge toppositie te scoren in zoekmachine
  • E mail marketing met persoonlijke e mail nieuwsbrief
  • Website features, zoals nieuwsbericht doorsturen, downloaden van artikelen, etc.)
Klant ondersteuning, klantenbinding en klantbehoud
  • Accountmanagement
  • Workshops, seminars, netwerkbijeenkomsten
  • Netwerk marketing incentives met klanten (uitstapjes, partnerships, etc.)
  • Inhoud marketing met voorkeursinstellingen, klantprofielen, bestellijsten, etc.
  • Elektronische nieuwsbrieven dmv web based relatiebeheer
  • Instant messaging (u kunt uw klant ondersteunen via chat functies)
  • Notificatie systeem (RSS feed)
  • Weblogs
  • Cross selling acties tussen offline en online (prijsvragen, games, etc.)

 

Artikel downloaden

Inleiding internet marketing wat zijn de mogelijkheden.pdf
(Inleiding internet marketing wat zijn de mogelijkheden.pdf)

Download artikelen

Alle artikelen, zoals checklists, stappenplannen en visies kunt u gratis laten toezenden. U kunt alle artikelen downloaden. Heeft u vragen, kunt u het reactieformulier gebruiken

Naar download pagina